درمان خروپف

تهران

ابتدای قلندری جنوبی، مجتمع پزشکی صدر

09193612139

برای دریافت مشاوره تماس بگیرید

شنبه تا چهارشنبه 14-19

پاسخگویی 24 ساعته سایت

قطره ضد خروپف

قطره ضد خروپف برای درمان خروپف

راهکاری‌های زیادی برای بهبود خروپف وجود دارد تا شما از شر سر و صدای آن خلاص شوید و دیگران را نیز کلافه نکنید. خوشبختانه به خاطر پیشرفت علم دست‎تان برای انتخاب باز است و می‌توانید از بین این راهکارها؛ موردی را انتخاب کنید که با آن احساس راحتی بیشتری دارید. ما در این مقاله تصمیم گرفتیم راجع به یکی از این راه حل‌ها یعنی قطره ضد خروپف برای درمان خروپف صحبت کنیم که شاید در مورد آن شنیده باشید اما اطلاعات کافی نداشته باشید. اگر نیازمند کسب اطلاعات در این زمینه هستید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

خروپف چیست ؟ 

خروپف، صدایی ناخوشایند که در هنگام خواب ایجاد می‌شود، ناشی از انسداد جزئی در مجاری تنفسی است. این اختلال شایع می‌تواند خواب شما و اطرافیانتان را مختل کند و منجر به خستگی در روز، تحریک‌پذیری و کاهش تمرکز شود.

علاوه بر این، خروپف می‌تواند علامتی از یک مشکل سلامتی جدی‌تر مانند آپنه خواب باشد. آپنه خواب اختلالی است که در آن تنفس در طول خواب به طور مکرر قطع و شروع می‌شود. این اختلال می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، دیابت و حتی مرگ را افزایش دهد.

در صورت تمایل به بررسی علمی و مفهومی واژه “خروپف” و عوامل مؤثر در وقوع آن، ممکن است هرگز نتوانیم یک عامل خاص را برای رخداد خروپف در طول خواب‌های شبانه ما شناسایی کنیم. همانطور که دلیل سرماخوردگی برای افراد مختلف متفاوت است، دلیل واقعی خروپف نیز برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد.

در حال حاضر، حدود نیمی از مردان بزرگسال خروپف تجربه می‌کنند. اغلب خروپف‌ها به خوبی مورد جدی‌گیری قرار نمی‌گیرند و به مسائلی مانند خستگی در طول روز توجه نمی‌شود، اما این وضعیت گاهی به‌عنوان یک هشدار برای آگاهی فرد از مشکلات دیگر اهمیت دارد. به عنوان مثال، برخی خروپف‌ها که نشانه‌های انسداد تنفسی در خواب را نشان می‌دهند، معمولاً با افزایش فشار خون و احتمالاً افزایش ضربان قلب همراه هستند، که ممکن است منجر به افزایش خطر حملات قلبی و سکته مغزی شود.

قطره ضد خروپف
قطره ضد خروپف

قطره ضد خروپف چیست؟

قطره ضد خروپف  نوعی محصول بدون نسخه هستند که برای کاهش یا از بین بردن خروپف با مرطوب کردن و روان کردن مجاری تنفسی و کاهش انسداد در هنگام خواب طراحی شده‌اند.

این محصولات معمولاً از مواد طبیعی مانند روغن‌های گیاهی، عصاره‌های گیاهی و آب نمک ساخته می‌شوند. برخی از قطره‌های ضد خروپف ممکن است حاوی موادی مانند منتول یا آلوئه ورا باشند که التهاب مجاری تنفسی را کاهش می‌دهند یا عضلات گلو را شل می‌کنند.

قطره ضد خروپف که به عنوان دهانشویه هم مورد استفاده قرار می‌گیرند، ترکیبی از مواد گیاهی هستند. داخل‌شان اسانس گیاهان دارویی به کار رفته است. مصرف آنها اثرات ضد التهابی دارد و باعث ایجاد خلط می‌شود و تاثیرات خوبی روی بهبود خروپف دارد و آن را به عنوان یک درمان جدید برای خروپف می‌شناسند.

این محلول گیاهی خاصیت ضد باکتریایی بسیار قوی دارد و می‌تواند باکتری‌های موجود در دهان و دندان را کم کند. ترکیباتی که داخل آن وجود دارد، باعث ضد عفونی کردن گلو شده و نفس را تازه می‌کند. با استفاده از این ترکیب؛ وضعیت تنفسی بهبود پیدا می‌کند و احتمال خروپف در شب هم کمتر خواهد شد.

 

اسپری ضد خروپف چیست؟

اسپری‌های ضد خروپف حاوی ترکیبات گیاهی منحصر به فردی هستند که به کاهش التهاب در مجاری بینی و گلو کمک می‌کنند. با استفاده از این اسپری، تنفس راحت و خواب لذت بخشی را تجربه خواهید کرد. کافیست چند قطره از این اسپری را در هر یک از سوراخ‌های بینی خود بریزید تا نفسی آرام و خوب داشته باشید و در هنگام شب از خروپف بیدار نشوید.

اسپری ضد خروپف نسل بعدی محصولات ضد خروپف است و یک پخش‌کننده ویژه و منحصر به فردی را برای خروپف فراهم می‌کند که بافت‌های گلو را می‌پوشاند و دیواره‌های مخاطی حلق را روان می‌کند. این عمل باعث کاهش لرزش کام نرم و صدای خروپف مربوطه می‌شود که اثربخشی اسپری ضد خروپف از نظر بالینی ثابت شده است.

اسپری ضد خروپف به دلیل فرمولاسیون خاص خود ماندگاری طولانی دارد و در طول شب فعال می‌ماند. طعم نعناع دلپذیری دارد و هر بطری اسپری ضد خروپف حاوی چند میلی‌لیتر است که می‌توانید به مدت یک ماه از آن استفاده کنید.

 

مزایای استفاده از قطره ضد خروپف

قطره ضد خروپف یک ماده بسیار عالی است که می‌تواند تا حد زیادی برای بدن مفید باشد؛ مخصوصاً برای افرادی که خروپف می‌کنند.‌

  • خروپف را به طور کامل برطرف می‌کند یا اگر خیلی شدید باشد، آن را کاهش می‌دهد.
  • ضد اسپاسم و گرفتگی عضلات و ماهیچه‌های گلو است.
  • مجاری تنفسی را به خوبی ضدعفونی می‌کند.

 

از مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. استفاده آسان: استفاده از این محصول بسیار آسان است و نیازی به تجهیزات یا دستورالعمل‌های پیچیده ندارد. به سادگی چند قطره را در هر سوراخ بینی بریزید و قبل از خواب به پشت دراز بکشید.

2. بدون نسخه: اکثر قطره‌های ضد خروپف بدون نسخه در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های آنلاین در دسترس هستند و نیازی به نسخه پزشک ندارند.

3. مقرون به صرفه: در مقایسه با سایر روش‌های درمان خروپف مانند دستگاه تنفس مصنوعی CPAP یا جراحی، قطره‌های ضد خروپف بسیار ارزان‌تر هستند.

4. قابل حمل: قطره‌های ضد خروپف کوچک و سبک هستند و به راحتی می‌توان آنها را در کیف یا جیب خود حمل کرد، بنابراین می‌توانید در هر کجا که هستید از آنها استفاده کنید.

5. اثرات سریع: برخی از افراد استفاده از قطره ضد خروپف را در همان شب برای کاهش یا از بین بردن خروپف خود موثر می‌دانند.

6. استفاده ایمن: قطره‌های ضد خروپف معمولاً از مواد طبیعی و گیاهی ساخته می‌شوند و استفاده از آنها بی‌خطر تلقی می‌شود.

7. بدون عوارض جانبی: برخلاف سایر روش‌های درمانی خروپف، قطره‌های ضد خروپف معمولاً عوارض جانبی قابل توجهی ندارند.

8. خواب بهتر: کاهش یا از بین بردن خروپف می‌تواند به شما و همسرتان کمک کند تا خوابی آرام‌تر و عمیق‌تر داشته باشید.

9. افزایش سطح انرژی: خواب بهتر می‌تواند منجر به افزایش سطح انرژی، بهبود خلق و خو و تمرکز در طول روز شود.

10. بهبود روابط: کاهش خروپف می‌تواند به بهبود روابط شما با همسرتان و سایر افراد نزدیکتان کمک کند.

با این حال، مهم است که به خاطر داشته باشید:

  • قطره‌های ضد خروپف برای همه افراد موثر نیستند. ممکن است برای برخی افراد هیچ تاثیری نداشته باشند یا اثرات آنها موقتی باشد.
  • قطره‌های ضد خروپف درمان قطعی خروپف نیستند. اگر خروپف شما شدید است یا علائمی مانند آپنه خواب دارید، باید به پزشک مراجعه کنید.
  • قبل از استفاده از هر محصول جدیدی، باید با پزشک خود مشورت کنید، به خصوص اگر باردار هستید، شیردهی می‌دهید یا دارو مصرف می‌کنید.

 

 

قطره ضد خروپف
قطره ضد خروپف

مواد تشکیل دهنده قطره ضد خروپف

این محلول از ۱۱ اسانس گیاهان دارویی تشکیل شده که در ترکیب با یکدیگر می‌توانند مجازی تنفسی را به خوبی ضد عفونی کنند. اسانس گیاهان دارویی داخل آنها شامل موارد زیر است:

  • لیمو
  • نعنا
  • میخک
  • کاج
  • مریم گلی
  • اکالیپتوس
  • بادرنجبویه
  • اسطوخودوس
  • رازیانه
  • آویشن باغی
  • سدیم فلوراید
  • رزین مصطکی

عملکرد قطره ضد خروپف

این قطره‌های ضد خروپف اثر ضد التهابی دارند. زمانی که آنها را استفاده می‌کنید، خاصیت ضد باکتریایی و ضد میکروبی و خلط آور در آنها باعث می‌شود که محیط داخل دندان و دهان ضدعفونی شود. در واقع عاملی برای تازه کردن نفس هستند و گلو را ضدعفونی می‌کنند. همین باعث می‌شود که خشکی گلو برطرف گردد و احتمال خروپف تا حد زیادی کم شود و شما یک خواب راحت را تجربه کنید.

 

چگونگی مصرف قطره ضد خروپف

برای مصرف قطره ضد خروپف باید اقدام به استفاده از محلول، شب‌ها بعد از مسواک زدن کنید.

۴ قاشق غذاخوری از آن را پشت گلو بریزید و قرقره کنید. ۱۵ الی ۲۰ ثانیه بعد آن را به بیرون بریزید. اگر می‌خواهید از این محصول نتیجه خوبی بگیرید، بهتر است که بعد از استفاده؛ هرگز چیزی نخورید و ننوشید.

 

موارد منع استفاده از قطره ضد خروپف

یک سری از افراد هستند که تحت هیچ شرایطی نباید از این قطره‌ها استفاده کنند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

  • کودکان هرگز نباید از این دارو استفاده کنند.
  • افرادی که به هر گونه اسانس گیاهی حساسیت دارند، نباید به سراغ استفاده از این دارو بروند، زیرا باعث ایجاد آلرژی می‌شود.
  • خانم‌های باردار باید با اجازه از پزشک این دارو را استفاده کنند که معمولا مشکلی برای مصرف ندارند. 

    قطره ضد خروپف
    قطره ضد خروپف

دو نکته مهم برای مصرف قطره ضد خروپف

حتماً حواستان باشد که این دارو به چشم‌هایتان برخورد نکند.

نکته بعدی اینکه حتی الامکان از بلعیدن آن خودداری کنید.

 

جمع‌بندی

استفاده از قطره ضد خروپف می‌تواند تا حد زیادی به بهبود خروپف شما کمک کند. این قطره‌ها عاملی برای نرم کردن گلو هستند و به خوبی خروپف را کاهش می‌دهند. برای اینکه بتوانید اطلاعات بیشتری به دست بیاورید و علت خروپف را متوجه شوید، به سایت دکتر عباس غلامی هم سری بزنید. از طرفی هم با مراجعه حضوری به مطب دکتر غلامی می‌توانید علت را به صورت قطعی ریشه یابی کنید و درمان درست را در پیش بگیرید.

تهران، اتوبان صدر مسیر غرب به شرق، بعد از خیابان شریعتی، ابتدای قلندری جنوبی، مجتمع پزشکی صدر

تماس: 02126605238

تماس: 09193612139

شنبه الی پنج شنبه از ساعت 14 الی 19