درمان قطعی خروپف در خواب

حرکت هوا در طول مسیر هوایی حلق و پشت بینی وقتی که به لایه‌های پوستی برخورد می‌کند باعث ارتعاش و لرزه می‌شود که بصورت صدای خروپف با میزان شدت و بلندی متفاوتی شنیده می‌شود.

به مرور زمان بر اثر شل شدن بافت کام نرم که در انتهای سقف دهان است، افتادگی بافت انتهایی دهان و حلق بیشتر می‌شود و مخصوصا هنگام خواب که بیشترین حالت شلی و ریلکس شدن عضلات را داریم این مشکل بیشتر بروز می‌کند.

درمان قطعی خروپف در خواب

علل ایجاد خروپف

بر اثر اختلال در مسیر حرکت هوا و ایجاد خروپف ناشی از آن ، هم از نظر سلب آسایش برای اطرافیان هنگام خواب و هم از نظر مشکلات احتمالی برای فرد مورد نظر باید مسیر درمانی جدی پیگیری بشود .

براثر کاهش کیفیت خواب در طول روز بعد اغلب کاهش انرژی و افسردگی خفیف و کاهش تمرکز حواس را شاهد هستیم . درصورتیکه فرد نیاز به هوشیاری بالا برای انجام کارهای تخصصی اش داشته باشد احتمال ایجاد مشکلات خطرناک وجود دارد .

برای درمان خروپف چندین روش وجود دارد که روش درمان با لیزر ،بسیار ایمن ؛ بدون درد و خونریزی ، و دارای اثرات عالی میباشد.

درمان قطعی خروپف در خواب

درمان خروپف با لیزر

درمان خروپف با لیزر  یکی پیشرفته ترین و جدید ترین روشهای برطرف کردن خروپف است . این روش کاملا ایمن و بدون خونریزی است و در چندین جلسه با زمان کمی انجام میشود .

بدون درد

بدون درد و بدون نیاز به بی حسی است و به عنوان یکی از پیشرفته ترین روشهای درمانی روز دنیا محسوب میشود .

شل شدگی

به مرور زمان پوست بدن و بافت های بدن دچار شل شدگی میشوند و همین مسئله در سقف دهان هم اتفاق میفتد و آرام آرام سقف دهان حالت شل شدگی پیدا میکند و شب هنگام خواب باعث افزایش خروپف میشود .

لیزر فوتونا

لیزر فوق پیشرفته فوتونا طی چند جلسه آرام آرام باعث سفت شدن سقف دهان میشود و به مرور زمان از شدت خروپف کم میشود .

اثرات درمانی

اثرات درمانی بسیار عالی و موثر و این روش دارای تاییده سازمان غذا و داروی امریکا FDA میباشد که بالاترین مرجع بررسی اثرات روشهای درمانی ، در دنیا است.

جهت مشاوره کامل با ما تماس بگیرید

مراحل درمان خروپف با لیزر

مشاوره اولیه

برای شروع کار ابتدا نیاز است یک ویزیت متخصص محترم گوش و حلق و بینی انجام بشود که بصورت کامل منشاء خروپف مشخص بشود . در مواردی نیاز است با انجام روشهای تشخیصی پیشرفته مثل سی تی اسکن و یا معاینه با دستگاههای ویژه نواحی پشت حلق دیده بشود .

علت ایجاد

درمجموع یکی از مهمترین علل ایجاد خروپف شلی عضلات ناحیه حلق و گردن است و یا نیاز است جراحی انجام شود و یا با لیزر فوتونا این بافت سفت بشود .

عوارض

یکی از مهمترین عوارض جراحی این است که در نواحی پشت حلق میزان کشیدگی بافت نامتقارن باشد که هنگام بلع غذا باعث میشود مقداری از مواد غذایی به نواحی پشت حلق و انتهای بینی منتقل بشود .

خطر مهم خروپف

برای درمان قطعی خروپف در خواب باید مرحله به مرحله کارهای تشخیصی و درمانی را پیش ببریم .ولی بعضی مواقع در مرحله اورژانسی ازخروپف هستیم یعنی مرحله ایست تنفسی یا آپنه  خواب که بسیار خطرناک است و میتواند باعث ایجاد بیماریهای مختلف زمینه ای و حتی مرگ در خواب بشود . پس اولویت اولیه رفع این خطر است و سپس برطرف کردن صدای خروپف .

با استفاده از روش درمانی لیزر در مورد برطرف کردن ایست تنفس و آپنه خواب  اثرات معجزه آسایی را شاهد هستیم ولی  تاکید میکنیم که میزان نتیجه گیری در افراد مختلف متغییر است .

یکی  از نشانه های اولیه این بهبودی ،احساس سبکی و راحتی هنگام برخواستن و سرحال بودن صبحگاهی است که نشانه وجود خواب عمیق و کامل است .

افتادگی کام نرم و سقف دهان

شلی و افتادگی سقف دهان و کام نرم و زبان کوچک ، مهمترین و اصلی ترین علت ایجاد خروپف در خواب است . زمانیکه افراد درخواب هستند بواسطه شل سدن عضلات سقف دهان ، میزان شلی و افتادگی بیشتر میشود و بخاطر قرارگرفتن در مسیر عبور هوار، باعث لرزش و ایجاد صدای خروپف میشود . بوسیله لیزر بافت شل شده طی چند جلسه مرحله به مرحله سفت تر شده و باعث بالارفتن کام نرم و زبان کوچک میشود و باعث بهبودی خروپف و رفع ایست تنفسی در خواب میشود .

آیا انجام لیزر برای درمان خروپف دردناک است ؟

درد قابل تحملی دارد و تمام مراجعه کننده ها همگی به راحتی مسیر درمان را سپری کرده اند . البته قبل از انجام جلسات لیزر بهتر است یک مسکن مثل استامینوفن مصرف بشود که تاثثر زیادی در تحمل لیزر دارد

آیا انجام لیزربرای درمان خروپف همراه با خونریزی است ؟

خیر انجام لیزر بسیار سطحی و بدون خونریزی است .

آیا بعد از انجام لیزر نیاز به استراحت در منزل داریم ؟

خیر افراد بعد از انجام لیزر میتوانند به راحتی به زندگی عادی خودشان برگردند.

پخش ویدیو

بررسی اختصاصی خروپف

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

جنسیت*
آیا تا کنون تست خواب انجام داده اید ؟*
آیا دچار ایست تنفسی در خواب میشوید ؟*
آیا تا کنون برای درمان خروپف درمانی انجام داده اید ؟*